EĞİTİM VE GELİŞTİRME PLATFORMU ÇİZGİ – TAGEM

              Bilişim sektörü ara eleman eksikliğini gidermek için kurulan araştırma merkezidir. Sivil toplum kuruluşlarının destekleriyle eğitim ve sertifika programları düzenleniyor.

              Visual Studio, php, sql, autocad ve adobe web ve grafik tasarım gibi çeşitli yazılım  videolarının yanı sıra bilgisayar ağları, bilgisayar teknik servis ve kasa toplama gibi donanımsal eğitim videoları da bulunmaktadır. Bunların dışında sayısal devreler, Logisim ile Bilgisayar Mimarisi, Dijital Elektrik eğitimleri gibi bilgisayar mühendisliği, mikro denetleyiciler ve gömülü sistemlere giriş ve ileri seviye içeren çok yönlü videolar mevcut. Cisco CCNA, Harvard Computer Science uzaktan eğitimleri de alınmış.

                Çizgi-Tagem ara tatilde az buçuk da olsa kendini geliştirmek ve bilgisini arttırmak isteyenler için güzel bir kaynak oldu. Tüm videoları iyice izleyip biraz araştırıp kurcaladıktan sonra 2. döneme daha iyi bir başlangıç yapabilirsiniz.

Fujitsu üretici firmanın anakart üretim videosunu da izlemenizi tavsiye ederim.

INETA TECH DAY 1

                 Xaml ile Blend, Win8, WP8, Windows Azure Mobile Service ve Win8 Hyper V konularını öğrenmek ve bilgi sahibi olmak için Ineta ekibi 26 ocakta Microsoft İstanbul ofisinde etkinlik düzenliyor.
 
 
                      Daron Yöndem, İbrahim Kıvanç, Engin Polat, Muammer Benzeş gibi konularının uzmanı kişilerin geleceği ve tüm gün sürecek bu etkinliğe kaydolmak için tıklayın.
 
 
 

GELİN MİLLET ÖDEV VARRRRRR =D

             Sevgili canım ciğerim arkadaşlarım çoğunuz bilgisayara programları kuramadınız ya da ödev derdiyle yanıp tutuşuyorsunuz. Bilgisayarlarını pazartesi getirenlere sevabına kurucam programları. Kodları isteyenler, form yapmakta zorlananlar da alttaki bilgileri okuyupta yapabilirler.

             İlk olarak sql server da databases de sağ tıklayarak new database diyoruz. İgdaş ismini verip ok dedikten sonra tableda da sağ tıklayıp new table diyip aşağıdaki gibi dolduruyoruz.

İLK RESİM

FaturaNo kısmında primary key atamak için sağ tıklayıp SET PRIMARY KEY diyoruz.

              Sql kısmı şimdilik bu kadar. Visual Studio kısmına geçtiğimizde de File > New > Web Site ya da direk shift+alt+N deyip sayfayı açıyoruz. Çıkan sayfada alttan SPLIT seçiyoruz ki hem kod kısmını hem de tasarım kısmını görelim.           BKN : Şekil 2

                 Mouse imleci design kısmındayken yukardaki sekmelerde table > insert table diyoruz. Bakınız efem burası önemli çünkü bazı!!! arkadaşlar bende table yok diyor. O table sekmesi source kısmındayken gözükmez o yüzdendir.
                
                Çıkan pencerede rows:12, columns:3, alignment:Center, ve son olarak color ı da sarı yapıp ok deriz. Tabloyu ekledik.

                Tablonun ilk satırındaki 3 sütunu birleştirip başlık yapmak için de Ctrl tuşuna basılı tutarak ilk 3 hücreyi seçeriz. Sağ tıklayıp modify > merge cells diyip birleştir “Doğalgaz Fatura Bilgileri” yazarız. Geriye kalanlar da sırayla labelları ve textbox ile butonu eklemektir. Sırasını yukardaki ilk resimden görebilirsiniz.

                 Son kodları da formun en sonuna eklediğimiz butona çift tıklayarak oraya yazıyoruz.

                    Bu kodları da yazdıktan sonra “sevgili hocamızın” ders esnasında en az 100 kere evet bu sefer mecazen değil ciddi anlamda yüz kere dediği şeyi yapıyoruz.   F5 tuşuna basıp çalıştırıyoruz.
Forma verileri girdikten ve tuşa bastıktan sonra sqle dönüp New Query açarak resimdeki gibi oluşturduğumuz database ismini seçiyoruz. Sorguyu da seçip F5 tuşuna bastığımızda formda yazdıklarımız çıkacaktır.

!!! DİPNOT :
                 Bende en başta hata çıkma sebebi sqlde FaturaNo kısmında IDENTITY SPECIFICATIONa yes deyip (yani numaraları otomatik arttırıp) sonra formda FaturaNo girilmesini istememden kaynaklandı. Bu noktaya da dikkat ediniz….
                 Umarım faydalı olmuştur bu bilgiler…